اخبار

مصاحبه با آقای مهران احمدی همکار بازنشسته

مصاحبه با آقای مهران احمدی همکار بازنشسته

بازنشستگان، متخصصین و پیشکسوتان در واقع سرمایه های بالفعل یک سازمان هستند که می توانند با طرف مشورت قرار گرفتن، در هدایت، راهبری و تقویت توان اجرایی شرکت نقش قابل توجهی ایفا کنند، مشروط بر این که بتوان با استفاده از روش های اقناعی نسبت به جذب و مشارکت آنان در فرآیندهای سازمان اقدام نمود و ما در شرکت آب و فاضلاب منطقه دو شهر تهران سعی می کنیم علاوه بر تجلیل و تکریم از سالها تلاش و زحمت این عزیزان، از نقطه نظرات و تجربیات ارزشمند آنان در برنامه ریزی و تصمیم گیری های استراتژیک شرکت استفاده کنیم، در این راستا در پورتال شرکت، فضایی برای دیده شدن بازنشستگان و ارائه نقطه نظرات و تجربیات ارزشمند آنان در نظر گرفته شد تحت عنوان «بازنشستگان» تا علاوه بر دریافت اخبار و اطلاعات شرکت، انتظارات و خواسته های خود را نیز بیان کنند و البته مسئولین و کارکنان شرکت نیز از تجربیات ارزشمند ایشان( تلخ و شیرین ) که در قالب مصاحبه در همین فضا انتشار می یابد، بهره برداری نمایند.

و اما مهمان ماه مرداد ماه سال 97 ما یکی از بازنشستگان از حوزه امور مشترکین است. با هم بخوانیم:

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

-    من مهران احمدی متولد سال 1341 هستم که در سال 1362 در سازمان آب منطقه ای تهران مشغول به کار شدم و در سال 1371 همزمان با تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب، به شرکت آب و فاضلاب استان تهران منتقل و تا سال 1394 که بازنشسته شدم در شرکت آبفای استان تهران و شرکت های زیر مجموعه فعالیت داشتم.

چگونه و با چه سطح تحصیلات در شرکت استخدام شدید؟

-    در زمان ما یعنی حدود سال های 62-61 جذب نیرو در سازمان آب به صورت نیروهای موقت 75 روزه بود و جذب نیرو نیز راحت تر بود و علاوه بر این پدرم رئیس اداره ممیزی سازمان آب بود و در حقیقت معرفم پدرم بود و من با میزان تحصیلات دیپلم ساختمان به صورت 75 روزه جذب سازمان آب شدم که در زمان اشتغال موفق شدم در رشته مهندسی تکنولوژی عمران مدرک کارشناسی دریافت نمایم.

در طول خدمت در چه حوزه هایی اشتغال داشتید؟

-    در شروع کار در دفتر فنی اشتغال داشتم، مدتی هم در بخش تاسیسات برق ولی عمده فعالیت و تجربه ام در بخش ممیزی و امور مشترکین بود به عبارتی از ابتدا هم علاقه و هم تخصصم در بخش امور مشترکین بود، از سال 62 در سازمان آب منطقه ای تهران، سال 71 در شرکت آب و فاضلاب منطقه 4، سال 87 دردفتر امور مشترکین آبفای استان تهران و از سال 1390 تا سال 1394 که زمان بازنشستگی بود در شرکت آب و فاضلاب منطقه دو اشتغال داشتم.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات زمان خدمت خود را بیان فرمائید.

-    واقعیت این است که با توجه به سیستم تربیتی و نوع ارتباط درون سازمانی موجود در سال های خدمتم، خاطره تلخی از این دوران خدمت در ذهن من باقی نمانده، یعنی سختی و ناملایمات شرایط کار نوعی تجربه و زندگی بود نه تلخ و گزنده، از اینرو آن خاطرات هم به نوعی شیرین است چرا که سختی ها با روابط خوب متقابل بین همکاران مرتفع می شد و اما شیرین ترین خاطرات دوران خدمت زیاد هستند که شیرینی اش تا حالا نیز همراه من است مثلاً طراحی و تدوین اولین سیستم مکانیزه محاسبه حق انشعاب و آب بها توسط بنده و همکارانم در آبفای منطقه 4 که مورد تشویق مدیرعامل وقت آب و فاضلاب استان تهران قرار گرفتیم و چون در راستای کاهش اشتباهات و نیز کاهش دخالت سلیقه های شخصی در محاسبات بود و به نوعی هم منافع شرکت و هم حقوق شهروندان را قانون مند می کرد، برایم بسیار شیرین و لذت بخش بود و در حقیقت بنده خودم را مسئول حفظ منافع شرکت می دانستم و در عین حال از تضییع حقوق مشترکین و شهروندان جلوگیری می کردم و این برای کسانی که در حال حاضر در شرکت کار می کنند بایستی حائز اهمیت باشد که وابستگی سازمانی و رعایت حقوق مردم همواره در تمامی طول زندگی به عنوان دو الگوی میزان رضایتمندی از عملکرد با آنان همراه خواهد بود.

ارزشمندترین اقدامی که در زمان خدمت خود انجام دادید؟

-    زمانی که در آبفای منطقه 4 بودم قرار شد ناحیه افسریه را راه اندازی کنیم که کلیه اقدامات لازم از خرید زمین تا احداث ساختمان و تجهیزات لازم برای ایجاد یک مرکز پاسخگویی، ارائه خدمات به مردم و رسیدگی به امور جاری شرکت را خودم مدیریت کردم و این یکی از ارزشمندترین فعالیت های من در دوران خدمتم بود زیرا مدیریت در بخشی که همه امکانات را داراست چندان دلچسب نیست هنر این است که امکانات و سیستم ها را با مشارکت همکاران ایجاد و توسعه داده و نواقص را رفع نمائید و چون همه در ساخت و راه اندازی سیستم مشارکت دارند برای موفقیت سیستم نیز تلاش می کنند.

چه پیشنهادی برای موفقیت بیشتر شرکت دارید؟

-    میزان وابستگی سازمانی کارکنان به اهداف و برنامه های عملیاتی شرکت نقش بسیار زیادی در سطح موفقیت شرکت دارد، از این رو ایجاد و تقویت میزان وابستگی کارکنان و تجلی مشارکت آنان در سطوح مختلف می تواند موفقیت سازمان را تضمین نماید و برای جلب مشارکت و تقویت وابستگی سازمانی، اهمیت دادن به کارکنان و احترام به نظریات آنان و ایجاد فضای باز اداری برای بروز خلاقیت ها بسیار حائز اهمیت می باشد بعضی مواقع تشویق و تقدیر کارکنان با هزینه بسیار کم حتی از پاداش های کلان نیز تاثیرگذارتر است.

مهم ترین انتظار شما از شرکت چیست؟

-    مهم ترین انتظار من به عنوان یک بازنشسته از مسئولین شرکت، تکریم و احترام به پیشکسوتان است شایسته نیست فردی که 30 سال در سازمان تلاش کرده و بیشتر عمرش را در اینجا سپری کرده برای دریافت امکانات و خدمات قانونی و یا برای دریافت مطالبات خود در حوزه های مختلف سردرگم بماند و دیگر این که امکانات رفاهی و خدماتی برای بازنشستگان نیز افزایش یابد.

و کلام پایانی :

خدا را شکر می کنم و خوشحال و راضی هستم از 30 سال سابقه کار و تقدیر و تشکر می کنم از همکاران و اساتید که به من آموزش دادند و البته هر آنچه را که پیشکسوتان به من آموختند و تجربیاتی که خود اندوختم را در حد توان به نسل بعدی و همکاران جدیدم انتقال دادم و این کار باعث  ایجاد احساس خوب در دوران بازنشستگی شده است.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید